Baklava Yufkası ile Patatesli Gül Böreği

HARİKA  BİR BÖREK...
Baklava yufkası ile tanışalı aslında 2 yıla yakın oldu.Bu aralarda ev ile ilgili yoğunluktan dolayı aparatif yemekler tercih etmeye çalışıyorum .Bu akşamda baklava yufkası ile bir börek yapayım dedim .İyikide yapmışım hımm bu nasıl lezzet oldu anlatamam.Akşama yemek yoksa sizde ben gibi hemen gidin markete  yu-ka baklavalık yufka alın ve hemen yapın sıcak sıcak yiyin .Ben patatesli yaptım siz isterseniz peynirlide yapabilirisiniz ama dikkat edin erimeyen peynirden olsun mesela lor peynir olabilir .

Malzemeler:(8 adet gül böreği için)
  • 16 adet  Baklavalık Yufka (YU-KA BAKLAVALIK YUFKA)
  • 3 adet orta boy Patates
  • 1 adet orta boy Soğan
  • 50 gr (yaklaşık 1 çay bardağı kadar ) Kaşar Peyniri
  • Karabiber (Bağdat Baharat)
  • Tuz
  • Sıvıyağ (Tepsiyi yağlamak için)
  • 1 yemek kaşığı Tereyağ
  • 1/2 çay bardağı süt
  • Soğuk su
  • 1 adet Yumurta

Yapılışı:
Patatesler soyulup küp küp doğranır ve tencereye kaynaması için patatesleri geçene dek su konur ve yarım çay bardağı süt eklenir  haşlamaya bırakılır.Diğer tarafta terayğ ile rendelenmiş soğanlar  güzelce kavrulur.Haşlanan ve ezilen patateslere kavurduğumuz soğanlar eklenir.
1 çay bardağı kadar kaşar peynir,tuz ve karabiber de eklenerek güzelce iç harç hazırlanır.
Yufkalar tezgaha açılır.adet yufkayı beraber sarmak kaydı ile tıpkı sigara böregi sarar gibi rulo halinde sarıp kendi etrafında döndürülür ve gül böreği şekli verilir.Soguk suyu bir kapa konur ve bu gül şeklindeki börekler suya batırılır.
Sudan alınan börekler yağlanmış fırın tepsisine dizilir.Tüm yufkalar bitene dek bu işlem yapılır.1adet yumurta çırpılarak böreklerin üzerine sürülür.Önceden ısıtılmış fırında altı üstü nar gibi kıazarana dek pişirilir.
Afiyet bal şeker olsun...
     Not:
  1. İstenirse böreklerin üzerine susam yada çörek otu serpilebilir.Ben bu sefer sade yaptım.
  2. İstenirse soğuk suya batırılmayabilir ben bu şekilde daha güzel olduğunu düşünüyorum.
  3. Baklavalık yufkaların paketinde 25 veya 45 yaprak yada 50 yapraklı olanlar var .
  4. Ben 25 yaparak olanlardan kullandım .Kalanını sigara böreği gibi sardım Resmi aşağıda ....

Yorum Gönder

0 Yorumlar