GÖĞÜS UCU YARALARI İÇİN TAVSİYELER...

Nihayet beklediğiniz gün geldi ve aylardır beklenen mucize artık kucağınızda…Doğumun ve ayların birikimi yorgunlukla beraber, kafanızda cevap bulamadığınız soruların karşısında kendinizi güçsüz hissedebilirsiniz.Birde bunu ilk defa yaşıyorsanız tecrübeniz yoksa lohusalık dönemi daha da zor gelebilir.Hormonlarınızın eski haline dönmesi için nerden baksanız 4-5 ay beklemeniz gerekecek ve bu süre içinde duygusal halinizin sürekli değiştiğini fark edeceksiniz. Gerçi herkeste böyle olacak diye bir kaide olmasada çevremde doğum yapmış bayanların büyük çoğunluğu bu tecrübeleri yaşamış.Doğum sonrası karşılaşılan en büyük sorunlardan biri meme başı yaralarından bahsetmek istiyorum.Çünkü benim başıma gelene kadar böyle bir sorunun varlığından habersizdim…O dönemde çok araştırdım kime sorduysam –Evet bende de oldu cevabını aldım ama yaptığım hiçbir şey, bu yaraların geçmesini sağlamadı.Canım çok fazla acıdığı için bebeği emzirmek istemiyor, fakat anne sütünün bebek için önemini düşündükçe tüm gücümü kullanıp tekrar emzirmeye devam ediyordum.Bir yandan göğüs ucu yaralarından bebeğin mikrop kapma riskini düşünüyordum.Danıştığım herkes bir tavsiyede bulunuyordu.Hatta gres yağı(makinalarda kullanılan yağ çeşidi ) sürmemi bile tavsiye eden oldu.Bilinki göğüs ucu yaraları yanlış emzirme tekniğinden kaynaklanıyor..Neyse denediğim hiçbir şey bu yaraları geçirmedi.Zaman hariç…Size sadece geçici rahatlamak için tavsiyelerim olabilir.Öncelikle gün içersinde sık aralıklarla göğüs uçlarınızı yıkamanızı (hatta duş alabiliyorsanız daha iyi olur) yıkama esnasında bebe yağı ile hafif masaj yapmanızı,yıkama sonrasındada mutlaka saç kurutma makinesı ile göğüs uçlarınızı kurutmanızı öneririm..Bu bende ve tavsiye ettiğim birkaç kişide gerçekten işe yaradı. Eğer imkanınız var ise göğüs ucundan gelen süt akıntısı için göğüs pedleri kullanabilirsiniz.Bunun dışında lanolin içerikli göğüs ucu kremleri mevcut eczanelerde “Lansinoh “çok etkili oldu ,purelan ‘da fena değildi…(ilaç ismi vermem doğru oldumu bilmiyorum yinede bir uzmana danışmadan kullanmayın!!) Zaten göğüs uçlarınız yara oldumu bilinki geçmesi 2-3 ayı alıyor..Bu arada siz nasıl emzireceğinizi öğreniyorsunuz,bebekte nasıl emeceğini :)) bebe

Yorum Gönder

0 Yorumlar