Fırında Mantar


Bizim mahallede semt pazarı perşembe günleridir. Ben pazardan taze taze meyva ve sebze almaya bayılırım .Dün de iş çıkışı pazara bir bakayım dedim tabi ben kızı okuldan al eve gel derkekn saat epey geç oluyor . Artık kalan meyva ve sebzeler arasında en iyilerini seçmeye çalışıyorum :))
Derken benim mantar canavarı kızımın gözüne mantarlar ilişti ve mantar mantar diye tutturdu .Eee tabi almasak olmaz aldık hemen bir kilo  ve fırında yapıp hemencecik yedik bakalım nasıl yapmışım ....
Malzemeler:
  • 1 kg mantar
  • 1 kase kaşar peyniri
  • Tuz
  • Pulbiber (kızımınkine katmadım )
  • Kekik
  • 3 yemek kaşıgı kadar sıvı yağ
Yapılışı:
Mantarlar 15 dk bir kap içesinde sirkeli suda bekletilir .
Güzelce yıkanıp bir fırın tepsisine dizilir. (Ben mantarların kabuklarını soyarım karar sizin eger güzelce temizlendi diye düşünüyorsanız kabuklarını temizlemeyin )
Fırın tepsisi 3 yemek kaşığı yağ ile yağlanır.
Tuz,pulbiber ve kekik mantarların üzerine bir miktar eklenir.Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında suyunu salıp güzelce pişene dek pişirilir.
Fırından çıkarmaya yakın mantarların üzerine rendelenmiş kaşar peyniri eklenir ve tekrar fırına verilip üzeri kızarana dek pişirilir.
Sıcak sıcak servis yapın ki kaşarın mantarla uyumunun tadına bakın .
Mutlaka denemelisiniz nefis bir lezzet oluyor
Afiyet olsun ....

Yorum Gönder

0 Yorumlar