İki Renkli Kurabiye


Merhaba arkadaşlar son zamanlarda  bana zaman yetmez oldu 24 saatlik günün nerdeyse 19 saatine yakın zamanını hep birseylerle uğrasarak geçiriyorum .Nedenmi sormayın evimde ufak tefek tadilatlar başlattım ufak diye başladık biraz büyüdü sanırım :)) Banyoya dolap diye başladık işe sonra odaya büyük gelen gardolabımı degiştirelim derken odayı tamamen degiştirmeye karar verdik birde kızımla benim odalarım değişince düşünün evin halini inş. sipariş ettiğimiz dolaplar pazar günü takılacak bende yerleşmeye gececeğim .Sanki evden taşınıyorum heryer koli dolu.. bir yandanda kızım okul için anne süpriz günümüz yarn hadi ne olur kurabiye yapalım diyince onu uyutup girdim mutfağa...
Çocukların ne ilgisini çeker diye düşünüp dururken her zaman yaptığım kurabiyeyi biraz renklendireyim dedim ortaya böyle bir kurabiye çıktı inanın tadı nefis oldu.Ben gıda boyası kullandım siz sade ve  kakaolu yaparak iki renkli kurabiye elde edebilirisiniz.
Malzemeler:
  • 1 Türk kahvesi fincanı buğday nişastası
  • 1 yumurta
  • 2 su bardağı un
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • Oda sıcaklığında 125 gr margarin (Bizimyağ )
  • yeşil gıda boyası
  • kırmızı gıda boyası
Yapılışı:
Yumşamış olan margarinler minik minik doğranı rve hamuru yoğuracağımız kaba alınır.
İçerisine yumurta,pudra şekeri,ve nişasta katılrak karıştırılır.Un yavaş yavas eklenir.
Ele yapışmıcak bir hamur elde edilir.(Eğer un az gelirse elinizle azar azar ekleyin)
Hazırlanan hamur ikiye bölünür.Birine yeşil ,digerine de kırmızı gıda boyası ekenir.Güzelce yoğurulur.
Yeşil boyalı hamur açılır.Kırmızılı olan ise rulo yapılır ve hamurun ortasına konur.
İkisi beraber rulo yapılır .
2 cm genişliğide verev verev kesilerek yağlı kağıt serilmiş tepsiye yada yağlanmış tepsiye dizilir.
180* de 25 dk yakın pişirilir.
Afiyet olsun..
Bu kurabiyeleri sevgili FERAH arkadaşıma yolluyorum etkinliğinde başarılar diliyorum .

Yorum Gönder

0 Yorumlar