MUHALLEBİLİ TEL KADAYIF

Bugünlerde eşimin yurtiçi ve yurtdışı seyahatleri dolayısı ile sık sık Üsküdar da kalmak durumunda olunca ve orada da internet bağlantısı olmayınca blogu bir türlü güncelleme fırsatı bulamadım.Tek sebep bu değil tabi bir de gerçek hayatta sahip olmanın çok zor olduğu bir çiftliğe internet ortamında sahip olunca farm la ilgilenmekten buralara ugrayamadım,affola...
Geçenlerde bir gün aklıma bu tatlı takılmış,eve gidip yapmayı planlıyor,hem de Ramazanda aldığım fakat yapmaya fırsat bulamayarak dolapta beklettiğim kadayıfları da kullanmış olurum diyordum,eve gelip TV yi açınca Yemekteyiz programında diğer yarışmacıların yerden yere vurduğu bir yarışmacının bu tatlıyı yaptığını görüp şaşırdım,ama nedense yarışmacıların tümü bu tatlıyı çok beğendi.Ben de mutfağın yolunu tutup derhal tatlıyı denedim ve bu beğeninin sebebini anladım,çünkü gerçekten çok lezzetli bir tatlı..
MALZEMELER
200 gr.kadar kadayıf
100 gr.kadar ceviz
3 kaşık toz şeker
Muhallebi için:
1 Bardak toz şeker
1 bardak un
1 kg.süt
vanilya
1/2 paket krema
Yapılış;
Kadayıfları bir iki kaşık yağ ilave ederek bir teflon tencerede güzelce kavurun,cevizleri de ekleyin.İyice kavrulunca üzerine toz şekeri ilave edin,bir iki dakika daha karıştırarak kavurun.Bir kenarda bekletin,muhallebiyi hazırlamaya başlayın.
Un,şeker ve sütü karıştırarak pişirin.Üzerine yarım paket kremayı boşaltarak mikserle 5 dk.kadar çırpın.Bir tepsiye boşaltın,üzerine de kavurduğunuz kadayıfları yerleştirin.
AFİYET OLSUN...

Yorum Gönder

0 Yorumlar