PRATİK YUFKA MANTISI

Bu tarifi yıllar önce Yemek Günlüğüm blogunun sahibi olan Emel Hanım'da görmüştüm.
Emel Hanım, kıymayı çiğ olarak yerleştiriyor ve pişirdikten sonra üzerine et suyu döküyor.
Ben kavrulmuş kıyma kullanıyorum ve yoğurt mantıyı yeterince yumuşattığı için
et suyu dökmüyorum.
Önceleri yufkaların üzerine sadece sıvı yağ sürüyordum, artık yağ-süt-yumurta karışımı sürüyorum.
Ev halkı olarak severek tükettiğimiz bir tarif.
Akşam yemeklerinin dışında çay misafirlerime de bu tarifi hazırlıyorum.
Bu tarif bildiğiniz Sosyete Mantısı'na benziyor, en güzel tarafı küçük dilimler halinde olduğu için servisi ve yemesi çok daha kolay oluyor.
"Afiyetle Kalın"
Bu tarifi çay misafirleriniz için hazırlayıp, büyük bir servis tabağında masaya getirip, sosları ile birlikte servis yapabilirsiniz.
Kalabalık misafir için, küçük kaselere yerleştirdiğiniz mantıların üzerini yine soslarla süsleyip, tabaklara diğer yiyeceklerle birlikte yerleştirip, servis yapabilirsiniz.
*Yukarıda ki gün resimlerini çok yakında yayınlayacağım.
PRATİK YUFKA MANTISI;
Malzemeler;
1 kilo yufka,
500 gram kıyma,
2 adet kuru soğan,
Tuz, zeytinyağı, karabiber.
Üstüne sürmek için;
1 adet yumurta,
2 yemek kaşığı yoğurt,
1 çay bardağı sıvı yağ,
Servis için;
2 su bardağı yoğurt,
3 diş sarımsak,
yarım çay bardağı sıvı yağ,
1 yemek kaşığı salça,
Nane.


Yapılışı;
Soğanı mutfak robotunda çok ufak doğrayın.
Tencerede 3-4 kaşık zeytinyağında soğanı kavurup, içine kıymayı ekleyin.
Tuz, karabiber ve istediğiniz baharatları ekleyerek kıymayı pişirin.
Yufkayı ortadan bir kez kesip, ikiye ayırın.
Üzerine sıvı yağ sürün.
Bir kenarına kavurduğunuz kıymadan yerleştirip, rulo yaparak, sarın.
Hazırladığınız ruloları 3-4 santim genişliğinde kesin.
Yağlanmış fırın tepsisine dizin.
Yağ-yoğurt-yumurtayı iyice çırpın ve tepside ki yufkaların üzerine sürün.
Önceden ısıtılmış, orta hararette ki fırında pişirin.

Pişen ruloları servis tabağına alın.

Üzerine sarımsaklı yoğurt dökün.

Son olarak;
Sıvıyağda salçayı kavurup, yoğurdun üzerine dökün.
Kuru nane serperek servis yapın.
"Afiyet Olsun"

Yorum Gönder

0 Yorumlar